Vertel het ‘waarom’

Voor een van mijn opdrachten werk ik aan het verbeteren van de interne communicatie. Een mooie opdracht, mede omdat interne communicatie nog in de kinderschoenen staat.

Al snel kon ik aan de slag met een quick win: berichtgeving op intranet. Veelal ontbreekt het ‘waarom’ van een beslissing of is onvoldoende duidelijk wat het doel is van een bericht. Daarom heb ik een aantal tips en tricks opgesteld om medewerkers te helpen. Uitgangspunt is niet om ze te trainen tot volwaardige redacteuren, maar ze te helpen om […]

28 april 2014|Interne communicatie|

10 tips voor succesvolle internal branding

Consumenten verwachten van een merk dat het klopt, dat het authentiek is en dat het zijn beloften waarmaakt. Consumenten zijn sneller geneigd voor een merk te kiezen als ze begrijpen waar dat merk voor staat en wat ze kunnen verwachten. Zij voelen of de medewerkers zelf in het merk geloven of niet. Dat merken ze bijvoorbeeld aan de manier waarop ze worden geholpen, hun klacht wordt afgehandeld of advies wordt gegeven.

Om dat te bereiken moet een organisatie haar medewerkers wel op een lijn brengen met […]

28 november 2013|Internal branding, Merkambassadeur, Merkbelofte|