Workshop Verbinden van merk en medewerker

Belofte aan de markt

Organisaties zijn zich er vaak niet van bewust dat ze medewerkers in lijn moeten brengen met de merkbelofte. En dat is eigenlijk best vreemd. Want het zijn tenslotte de medewerkers die het merk tot leven laten komen voor klanten en andere stakeholders. Dat doen zij door hun dagelijkse werk, hoe zij klanten te woord staan, de manier van klachtenafhandeling, communicatie, noem maar op. Medewerkers zijn de ambassadeur van de organisatie.
Hiervoor moeten ze zich wel verbonden voelen met de organisatie, het product of de dienst.

Het komt in de praktijk regelmatig voor dat medewerkers de beloften aan de markt niet begrijpen of er simpelweg niet in geloven. Of medewerkers voelen zich niet betrokken bij een organisatie of staan er zelfs vijandig tegenover. Het is daarom zinloos om veel geld uit te geven aan het promoten van een geïdealiseerd beeld door bijvoorbeeld reclame als medewerkers niet op een lijn worden gebracht met de merkbelofte.

Hoe

Hoe zorg je er als organisatie dan voor dat medewerkers de merkbelofte waarmaken? Of dat medewerkers begrijpen wat de merkbelofte inhoudt en wat dat betekent voor het dagelijkse werk?
DiCompass heeft daarom een internal branding workshop ontwikkeld waarin deelnemers inzicht krijgen in wat je als organisatie kunt doen om de binding tussen de organisatie/het merk en de medewerkers te vergroten. Aan de hand van een aantal concrete stappen gaan deelnemers aan de slag. Vragen die aan bod komen, zijn bijvoorbeeld:

  • Wat beloof je als organisatie?
  • Welk gedrag hoort daar bij? En welk gedrag niet?
  • Wat heb je nodig om conform de waarden te kunnen handelen?

Kortom, een praktische workshop waarbij denken en doen centraal staan.

In-company

Deze in-company workshop wordt voor uw organisatie op maat gemaakt. Wilt u weten wat de mogelijkheden zijn? Neem dan contact met mij op via 06 52 509 609 of stuur een bericht.